sunnuntai 21. tammikuuta 2018

Tyypin 2 kollageenia nivelille

perjantai 19. tammikuuta 2018

10 askelta ravinnon laadun parantamiseen

Laihduttaminen on teoriassa helppoa: syö vähemmän ja liiku enemmän. Käytännössä tämän toteuttaminen on kuitenkin hankalaa varsinkin ihmisellä, jolla on syömishäiriö. Monet asiantuntijat ovatkin nykyään sitä mieltä, että vähemmän syöminen ei ole kaikille ihmisille hyvä tavoite. Jotkut ihmiset syövät liiankin vähän.

Parempi tavoite on laadukkaampi syöminen.

Ehkä myös jopa enemmän syöminen. Sen sijaan, että yrittäisit kieltäytyä kaikesta, niin ajatteletkin mitä ruokia voisit syödä enemmän. Huonot vaihtoehdot karsiutuvat pikkuhiljaa pois kun keskityt syömään puhtaampaa, laadukkaampaa ja ravinteikkaampaa ruokaa. Kun syöt ravinnepitoisempaa ruokaa, niin tulet nopeammin kylläiseksi ja muutenkin kehosi viestit muuttuvat selkeämmäksi ja yleinen terveytesi parantuu.

Tässä kuvassa on 10 askelta mitä jokainen voi ottaa ravinnon laadun parantamiseksi. Kaikki elintapojen muutokset vaativat totuttelua, joten älä yritä muuttaa kaikkea kerralla vaan etene askel kerrallaan omaan tahtiisi. Oikealla olevat ruoka-aineet eivät ole niin makeita ja herkullisia, mutta pitkällä tähtäimellä niiden syöminen tuo paljon paremman olon ja keho muuttuu rasvaisesta timmiksi. Mieti valitsetko mieluummin herkun, jota sinun on tehnyt mieli tunnin vai vartalon, jota olet halunnut koko ikäsi?




tiistai 16. tammikuuta 2018

Terveellinen ja maukas jauhelihakeitto