torstai 17. heinäkuuta 2014

Marjainen proteiinipuuro

Tässä vähän tuhdimpi versio perinteiseen kaurapuuroon. Veteen tehty puuro ilman mitään lisukkeita ei täytä liikkuvan ihmisen vatsaa. Tästä tulee isolle miehelle yksi annos tai pienemmälle ihmiselle kaksi.

1 dl vettä
2 dl täysmaitoa
1,5 dl kaurahiutaleita
1 rkl heraproteiinia (tähän käy monta makua; maustamaton, suklaa tai mansikka.)
1 dl mustikoita
0,5 dl valmista sokeroimatonta vadelmakeittoa
Ripaus inkiväärimaustetta ja merisuolaa


Jos tuo täysmaidon rasva hirvittää, niin voi käyttää kevytmaitoa, mutta kyllä rasvaakin ateriassa saa olla. Pikakauraa ei tarvitse kiehauttaa kuin minuutti eikä normaaliakaan kauraa kovin paljoa sitä pitempään. Mausteet voi lisätä keittovaiheessa, mutta ei vielä muuta. Kun otat puuron pois levyltä, niin lisää sitten proteiinijauhe ja sekoittele tasaiseksi. Lisää sen jälkeen marjat ja anna hautua muutama minuutti. Puuro lautaselle ja siihen loppusilauksena vadelmakeittoa. Tämä on todella hyvää. Ei kun maistelemaan!

Koko puuron ravintosisältö:
Kalorit: 433
Proteiini: 27 g
Hiilarit: 52 g
Rasva: 13 g